
Chiński lider rynku elektromobilności, firma BYD, ogłosił intensyfikację swoich działań inwestycyjnych na rynku europejskim. Już w 2025 roku planowane jest uruchomienie nowej fabryki na Węgrzech, która będzie w stanie produkować do 350 000 pojazdów elektrycznych rocznie. Rok później dołączy do niej zakład w Turcji, z planowaną wydajnością na poziomie 150 000 aut rocznie.
To strategiczne posunięcie pozwoli firmie nie tylko zwiększyć swoją obecność w Europie, ale również ominąć unijne cła, co przełoży się na bardziej konkurencyjne ceny modeli elektrycznych i hybrydowych. BYD rozważa również budowę trzeciej fabryki w Europie, która może objąć także produkcję akumulatorów – decyzja w tej sprawie ma zapaść w ciągu najbliższych 18 miesięcy.
W 2024 roku BYD sprzedał ponad 4,2 miliona pojazdów elektrycznych, co czyni go największym producentem EV na świecie. Tak dynamiczna ekspansja to wyraźny sygnał, że elektromobilność w Europie wchodzi na nowy poziom: lokalna produkcja, niższe ceny i większa dostępność pojazdów zeroemisyjnych.
W Aster Streams z zainteresowaniem obserwujemy te zmiany. Wierzymy, że rozwój infrastruktury ładowania oraz produkcji pojazdów elektrycznych to kluczowe elementy przyspieszające transformację transportu ku modelowi zrównoważonemu – zarówno środowiskowo, jak i ekonomicznie.